یک شاخه رز ...یک شعر ... یک لیوان چایی

تا نگاه میکنی وقت رفتن است ناگهان چقدر زود دیر میشود

یک شاخه رز ...یک شعر ... یک لیوان چایی

تا نگاه میکنی وقت رفتن است ناگهان چقدر زود دیر میشود

در باره سیاست

سیاسی نیستم ....هیچ وقت هم سیاسی ننوشته ام ...راستش را بخواهید هیچ وقت هم دوستش نداشته ام این سیاست را ...هرگز هم ادم با سیاستی نبوده ام... در زمان انتخاب رشته از میان تمام رشته های دانشگاهی تنها علوم سیاسی را انتخاب نکردم ...تنها کتاب سیاسی هم که خوانده ام (اصول علم سیاست )بود که جزو واحد های اجباری داشکده بود...و تنها فیلم سیاسی که دیدم (بدون اینکه وسطش خوابم بگیره) چه گوارا بود که ان را هم برای تکمیل تحقیق ام مجبور بودم راستش...

 

...اما خیلی جالبه اگه بدونید با تمام این تفاسیر بنا به شغل پدرم من توی یک خانواده  سیاسی بزرگ شدم / به یکی از سیاسی ترین دبیرستان های تهران و نمیدونم شاید هم ایران رفتم که مدیرش یک شخص فرهنگی سیاسی بود و هست (دبیرستان فرهنگ اقای حداد عادل) / بچه های مد رسه هر چند که سعی میکردند سیاسی نباشند اما بنا به محیط زندگی و شغل پدر هاشون سیاسی بودند و هستند.../من در یکی از سیاسی ترین دانشگاه های ایران  (دانشگاه تهران) ودر یکی از بحران زده ترین دانشکده هایش (دانشکده علوم اجتماعی ) درس خواندم و فارغ التحصیل شدم / دوستان دانشگاهی ام عمدتا فعال سیاسی بودندو عضو انجمن های سیاسی دانشگاه با یک عالمه شور و هیجان سیاسی/....تنها بیستی هم که توی این ۴سال دانشگاه گرفتم از درس اصول علم سیاست بود ....و تنها تحقیقی که با دقت و تا انتها انجامش دادم و نمره کامل  ازش گرفتم همین  تحقیق چه گوارا بود ....

به نظر میرسه که همیشه چیزی که ازش  متنفر بودم قدم به قدم من اومده ومن در کنار چیزی زندگی کردم که هیچ وقت بهش علا قه ای نداشتم ....ولی خب چه میشه کرد به خصوص وقتی که همسرت هم فردی به شدت سیاسی باشه !!!!

نظرات 7 + ارسال نظر
س-ف چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:13 ق.ظ http://swan.blogsky.com

سلام...
جالبه هااا
؛)
خوب سیاست چه گناهی کرده؟ شما اونو دوس ندارید٬شاید اون شما رو دوس داشته باشه! :دی

شاید به این جنبه اش فکر نکرده بودم.../ممنون

فرزاد چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:59 ق.ظ http://farzad387.blogfa.com

سلام، اسمتون رو تو وبلاگ "نی نواز" دیدم، کنجکاو شدم و اومدم
وبلاگ بسیار زیبایی دارین
اما
این سیاست سیاسته که این روزها قاتق نونمون بشه "و البته شاید دشمن جونمون"
سبز باشین و غیر سیاسی!

این روزها که سبز با سیاست خیلی قاطی پاطی شدن /ممنون که امدید

esperanza چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:01 ق.ظ http://solitude.blogsky.com

خیلی وقتها خیلی از واقعیتهای زندگی هستن که برامون شیرینی رو به ارمغان نمیارن،اما باید بپذیریمشون و باید اندکی هم بهشون آلوده باشیم.
مگه میشه بگی من از پول بدم میاد،وقتی که تمام مایجتاج زندگی ات رو با پول تهیه می کنی؟
سیاست هم یکی از ابزارهای زندگیه اجتماعیه که ممکنه به زعمِ ما،آسایش رو برامون به ارمغان نیاره و یا اینکه اون رو علمی غیر اخلاقی بدونیم و ازش برائت بطلبیم.
اما باز هم مگه میشه از سیاست دوری کرد،وقتی که بر اقتصاد خانواده،بر آزادیهای اجتماعی،بر شان بین المللی ما و بر صدها ریز و درشتِ زندگی ما تاثیر می گذاره؟
من هم سیاسی نیستم،یا شاید بگم دوست ندارم که باشم. اما احساس می کنم مثل اصول اولیه ی اقتصاد که در زندگیم کاربرد داره و باید بدونمشون،سیاست هم لازمه.و برای اینه که می خونمش.از طرفی فکر میکنم،ملت ایران هرچند در صد سال گذشته از سیاسی ترین ملتهای جهان بوده،اما خیلی داره کلاه می ره سرش.
راستی کتاب صادق زیبا کلام به نامِ «پنج گفتار در بابِ حکومت» کتابِ خوبیه.
و ممنون که سر زدید.

چشم حتما سعی میکنم که این کتابی رو که معرفی کردید بخونم چون احساس میکنم اطلاعات سیاسی ام در حد صفره/بازهم ممنون از نظراتتون

روحا پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:32 ق.ظ http://baloot.blogsky.com/

سلام عزیز
همیشه سعی کن به سیاست نزدیک نشی اما مواظب باش از اون غافل هم نباشی
چون خیلی راحت فریبکاری می کنه
امید دارم که هیچ وقت فریبش رو نخوری

موفق و سلامت باشی

از حضورتون هم در بلوط خوشحال شدم

گروه ماسک پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:06 ب.ظ http://www.mask87.blogfa.com

اول سلام
دوم سیاست اونقدرا هم بد نیستا!!!
سوم و چهارمو رو یادم نمیاد!
پنجم رو بی خیالش
ششم بیشتر مطالبتو خوندم خیلی خوب بود
موفق باشید

گروه ماسک پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:08 ب.ظ http://www.mask87.blogfa.com

اول سلام
دوم سیاست اونقدرا هم بد نیستا!!!
سوم و چهارمو رو یادم نمیاد!
پنجم رو بی خیالش
ششم بیشتر مطالبتو خوندم خیلی خوب بود
موفق باشید

نه سیاست بد نیست متاسفانه من دوستش ندارم / از اینکه مطالبم رو خوندین ممنون

میثم چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:12 ب.ظ http://meisam67.blogsky.com/

سیاست یعنی دروغ سیست یعنی دروغ پردازی سیاست یعنی همه چیز به جز راست گویی
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد